Reklama

• 18 grudnia 2017
  • wyświetleń: 3035

[ZDJĘCIA] Wigilia Wichurzan w górach - Soszów, Cieślar, Stożek Mały

Tradycyjnie, jak co roku zasiedli Wichurzanie przy stole wigilijnym w górskim schronisku - tym razem na Soszowie. 55-osobowa grupa turystów przygotowała na tę szczególną okazję mnóstwo potraw i smakołyków, którymi obdarzono również gospodarzu schroniska. Był karp, makówki, pierniczki, ciasteczka, ciasta, a pod choinką znalazły się drobne upominki dla każdego - ogrzewacze, które zimową porą na szlaku mogą czasem nawet uratować życie.

Wigilia Wichurzan w górach - Soszów, Cieślar, Stożek Mały - 12.2017 · fot. Wichura

Dawno nie było takiej wycieczki, na którą Wichurzanie wyjeżdżali o 8 rano. Późna pora pozwoliła na weekendowy dłuższy sen, co sygnalizowało dużo sił do zabaw na śniegu. Wyruszyli turyści z Wisły Jawornika, skąd doszli do czerwonego Głównego Szlaku Beskidzkiego, którym dotarli do schroniska na Soszowie. Tutaj świąteczne życzenia, łamanie się opłatkiem, dzielenie przyniesionymi smakołykami, rozmowy, plany i wspomnienia.

A potem... zimowe szaleństwa, czyli zjazdy na wszystkim, wspólne zdjęcie i dalsza wspinaczka w kierunku Cieślara. Przepiękne widoki, które rozpościerały się zaraz nad schroniskiem, pozwalały na trening topograficzny. Na szczycie Cieślara wręczone zostały również kolejne Górskie Odznaki Turystyczne. Dosyć śliskie szlaki zmuszały wszystkich turystów do szczególnej ostrożności, ale i tak nie obeszło się bez upadków - na szczęście zupełnie niegroźnych.

Wigilia Wichurzan w górach - Soszów, Cieślar, Stożek Mały - 12.2017

Podsumowując rok 2017...
  • 30 wycieczek jedno i wielodniowych, w tym Alpy;
  • Zdobycie 3 szczytów do Korony Gór Europy: Rysy, Olimp i Zugspitze;
  • Wędrowaliśmy po górach Polski, Słowacji, Czech, Austrii, Włoch, Szwajcarii, Liechtensteinu, Niemiec i Grecji! Beskidy, Tatry, Pieniny, Gorce, Alpy, Dolomity, Sudety, Karkonosze;
  • Zdobywaliśmy "Szczyty dla Hospicjum" - 8 medali złotych, 21 srebrnych, kilkadziesiąt brązowych i kilka wyróżnień! Ponad 20 tysięcy punktów dla najbardziej cierpiących;
  • Wędrowaliśmy Głównym Szlakiem Beskidzkim dla Hospicjum - od Przełęczy Knurowskiej do Krościenka -ponad 50 osób;
  • Wędrowaliśmy na pielgrzymim szlaku na Jasną Górę;
  • Sprzątaliśmy Beskidy z Polskim Towarzystwem Tatrzańskim;
  • Biegaliśmy na rakietach śnieżnych - zdobyliśmy cztery miejsca na podium i wspaniałe nagrody;
  • Braliśmy udział w rajdach i turniejach turystycznych zdobywając najwyższe miejsca na podium;
  • Zbieraliśmy fundusze dla Hospicjum, a także organizowaliśmy czas dzieciom niepełnosprawnym;
  • Współorganizowaliśmy sztab miejski Pszczyna Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy;
  • Zorganizowaliśmy spotkanie turystyczne dla mieszkańców Pszczyny;
  • Napisaliśmy 2 projekty na dofinansowanie dla naszej działalności;
  • Przede wszystkim jednak... dobrze spędzaliśmy czas, świetnie się bawiąc, hartując się i integrując ze wszystkimi: najmłodszymi i najstarszymi. Uczyliśmy się, co w życiu jest ważne, a co najważniejsze. Dokonywaliśmy ważnych wyborów, nie tylko na szlakach. Walczyliśmy z naszymi słabościami i odnajdowaliśmy nasze mocne strony.

Z życzeniami Spokojnych, Radosnych i Rodzinnych Świąt zapraszamy w nasze szeregi!

Joanna Rozmus-Cader

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach z tematu "Klub turystyczny Wichura" podaj